Založ si blog

Ideme holiť! – so štipkou humoru o tom, prečo a ako volím

V čase jedných volieb mala dcérka takmer dva roky a kráčajúc k volebnej miestnosti sa opýtala: „Mami, kam to ideme? Ideme holiť?“ Od tých čias sa v našej rodine zásadne HOLÍ… Táto milá epizóda mi pomáha dívať sa na veci okolo volieb s nadhľadom a nebrať tieto vážne veci života až tak vážne, aby ma to odradilo od zapojenia sa.

Moja osobná volebná história sa začala písať niekedy v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. V tom čase som bola tínedžerka, časy boli turbulentné a bohaté na udalosti a u nás doma s otcom sme politizovali jedna radosť. Bol to práve môj ocko, kto do mňa vštepil záujem o verejné dianie. Bolo to o to zaujímavejšie, že sme takmer nikdy spolu nesúhlasili a predsa sme dokázali vydržať v jednej domácnosti a mať sa radi.

Minule som v rádiu počúvala reláciu o psychológii voliča, čo ma primälo zamyslieť sa nad vlastnými volebnými návykmi a stratégiou. Jednou z prvých vecí, ktorú v súvislosti s voľbami praktizujem (presnejšie oprašujem) je rada apoštola Pavla: „Predovšetkým teda žiadam, aby konali prosby, modlitby, príhovorné modlitby a vďaky za všetkých ľudí, za kráľov a vysokopostavených, aby sme mohli žiť nerušeným a pokojným životom…“ Keď sa za niekoho idem modliť, nemôžem sa naňho pozerať ako na vzdialené čudo (aby som bola slušná) z obrazovky telky. Zrazu sa predo mnou vynára človek. Áno, aj politik je
človek, taký, ako každý iný – slušný alebo hulvát, múdry alebo buran, čestný alebo slizký – stačí sa poobzerať po bežnej slovenskej dedine. Niektorí vyslovene „zlí“ jedinci, veľmi potrebujú modlitby, aby sa „zbadali“ a oľutovali čo vyvádzajú. U niektorých človek zistí, že to síce nie je „môj typ“, ale nič mi nebráni sa za neho modliť. Suma sumárum, vďaka modlitbe sa tí cudzí a vzdialení politici stávajú ľuďmi z mäsa a kostí.

V čase, keď ešte vôbec netuším koho voliť budem (čo sa v posledných rokoch stáva často), ako prvé viem, koho voliť určite nebudem. Takže z 25 strán mi tentokrát zostávajú 3-4. Ostatných si už budem všímať iba okrajovo a pokúsim sa rozlúštiť rébus koho zo zvyšných adeptov podporiť svojim hlasom. Keďže manžel preferuje obraz a ja písmená, spoločnými silami dokážeme celkom slušne zmapovať celý volebný mediálny priestor. Jedno však viem určite, budem musieť robiť kompromisy z mojich ideálov – môj vysnený politik sa ešte nenarodil :o) Z uvedeného vyplýva, že podobnú dobrú vôľu akú vynakladám ako volič, očakávam aj od novozvolených predstaviteľov, a to, že sa budú snažiť dohodnúť a stanoviť spoločné ciele. (nezabudla som, pán S., ako ste rozbili jednu dobrú vládu!)

Slovo na záver. Vodiť na voľby deti je v celku zábavné a pre nich hádam aj poučné. Aj keď posledné roky riešime hlavolam – deti sú tri, obálky iba dve :o) Napriek tomuto a ďalším hlavolamom mi stále vychádza, že to za tú námahu stojí.

O utečencoch a vírusoch

21.03.2020

Priznám sa, že emócie a konanie súvisiace s utečencami či migrantmi presahuje moje chápanie. Dokážem ešte pochopiť, že v Európe nie sme veľmi naklonení tej skupine ľudí, ktorých nazývame migrantmi. To sú tí, ktorých motiváciou je zlepšiť svoju životnú situáciu (čo je inak pochopiteľné, veď aj našinec ide kvôli tomu žiť do zahraničia, nie?) Avšak ľudia, [...]

Stravovanie po starom a moderne

04.03.2020

Momentálne prežíva folklór a všetko čo súvisí so životom predošlých generácií určitú renesanciu. Väčšinou ide o pekné myšlienky ako tradičné remeslá, odievanie. V gastronomickej oblasti by som však rada pripomenula širší pohľad. Pod tradičnou slovenskou kuchyňou sa často rozumejú najmä zabíjačkové špeciality, údeniny, slanina a podobne, čo si myslím, že je [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Silvia Šolcová

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5296x
Priemerná čítanosť článkov: 1765x

Autor blogu

Kategórie